Najnowocześniejszy salon fryzjerski w Gnieźnie
Instytut Urody LOOKWEL
Branża beauty przeżywa w Polsce rozkwit. Zapotrzebowanie jest zarówno na małe salony świadczące jeden typ usługi (np. manicure) jak i duże punkty z rozbudowaną ofertą zabiegów czy możliwością kupna kosmetyków. Takie rozwiązanie to duża wygoda dla klienta oraz łatwiejszy zysk dla przedsiębiorcy. Jego przychód nie opiera się wtedy tylko na jednym typie usługi, ale na kilku.
Popularnym przykładem może być połączenie salonu fryzjerskiego z usługami kosmetycznymi. Jest to często spotykana inicjatywa, ponieważ oferowane przez takie osoby usługi świetnie się upełniają. Tego rodzaju biznes jest bardzo popularnym rozwiązaniem na zachodzie. Zdarza się, że klienci wykupują całodniowe pakiety. Jest to szybsze, ponieważ pozwala na połączenie kilku czynności jednocześnie np. kiedy klientka ma naświetlany lakier hybrydowy na paznokciach, fryzjer może w tym czasie układać włosy. Takie kompleksowe rozwiązanie pozwala klientom na odświeżenie wyglądu w ciągu kilku godzin, bez konieczności korzystania z zabiegów w dwóch, różnych miejscach.
Coraz więcej osób nie chce ograniczać pracy jako kosmetolog czy fryzjer wyłącznie do świadczonych usług. Jeśli miejsce jest chętnie odwiedzane przez klientów, opłaca się rozszerzyć działalność o sprzedaż. Mogą to być chociażby akcesoria kosmetyczne takie jak pędzle do makijażu, szpatułki do nakładania maseczek czy urządzenia do manicure. W przypadku fryzjera często są to środki, z których korzystają klienci w trakcie mycia czy stylizacji takie jak odżywki, lakiery czy maski. Dodatkową możliwością zarobku może być także prowadzenie własnego centrum szkoleniowego. Może ono oferować zróżnicowane kursy. Często są to kilkudniowe warsztaty z podstaw, które mogą np. zachęcić kogoś do zmiany zawodu. W przypadku bardziej rozbudowanych szkoleń, mogą być one nawet kilkumiesięczne. Kursanci muszą mieć do dyspozycji niezbędne narzędzia, główki treningowe czy kosmetyki. Warto jednak pamiętać, że prowadzenie tego rodzaju aktywności wymaga dużych umiejętności interpersonalnych. Nauczenie kogoś, by umiał sprawnie obsługiwać główki fryzjerskie, może być dla niektórych dużym wyzwaniem zawodowym.
Otworzenie własnego salonu nie musi nas ograniczać tylko i wyłącznie do świadczenia jednego rodzaju usług. Skupienie się na dodatkowej sprzedaży czy prowadzeniu szkoleń, może przynieść dodatkowe zyski i nadać dynamiki karierze zawodowej. Podejmując takie działania w trakcie istnienia na rynku, ryzyko porażki jest znacznie niższe.